*ogilla*

Man får uppleva mycket när man åker buss, tänkte bara snabbt berätta om lite grejjor från den här veckan som jag ogillar skarpt.
1) I måndags skulle jag som vanligt ta bussen klockan 07:25, precis som jag alltid gör. Jag gick hemifrån PRICK klockan 07:10...precis som vanligt. Men när jag började närma mig busshållplatsen såg jag bussen komma. Ja-ja tänkte jag; den stannar väl lite då, eftersom att den är cirka 5 minuter för tidigt. Men nej! Den körde glatt förbi mig, fast jag var cirka 3 meter ifrån den. Så jag började springa, eller rusa rättare sagt, och visst, han stannade. Men hur kan han komma 5 minuter för tidigt och sedan "glor" argt på mig för att jag är "SEN"?

2) Vänlig (eller korrekt) som jag är, så sätter jag mig alltid längst in mot fönstret i bussen, så att någon kan sätta sig brevid, speciellt på morgonen, när det är så mycket folk på bussen. Nästan alltid får man någon brevid sig, och visst, det är väl okej. Men en dag här i veckan blev det "INTE OKEJ", en snubbe i 25-30 års åldern satte sig brevid mig...och sommnade/slummrade!
Hallå eller? det tar vaddå? typ högst 15 minuter att åka in till stan. Som tur var så vaknade han när vi kom fram, men hellu liksom! Skulle jag typ ha väckt honom, eller typ försökt klättra över honom på något sätt? nej tack!

3) Okej, sista buss-storyn den här veckan. Jag kliver på bussen och sätter mig, som vanligt sätter jag i hörlurar och lyssnar på lite musik på hemvägen. Plötsligt så kommer en äldre man och ställer sig brevid sätet. Jag ser att han tittar på mig och rör på munnen, så jag tar ut öronsnäckorna ur öronen. -Kan jag sitta här?, upprepar mannen. JAG: visst. *stoppar i hörlurarna igen* Plötsligt känner jag hur han tittar igen,  och visst, munnen rör sig igen...*hemma* Japp, det var den resan, och avslappnande "musik-stunden". Yes, han pratade hela vägen. Om vad? Ärligt talat; ingenting. (Läs; vädret, dagens ungdomar, skolan mm)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0